clary-kuzola.reismee.nl

De voortgang en een onverwachte wending

Goede gevers
In de vorige blog helemaal St. George vergeten! Shame on me…
De Orde van St. George bezocht ons tijdens de laatste repetitie van 2017 en overhandigden ons een envelop met een zeer royale gift voor onze projecten in Zuid-Afrika. Wat een verrassing en wat een prachtige manier om het jaar 2017 af te sluiten! Dit kunnen we heel goed gebruiken!

Om deze goede gevers te bedanken, lieten we ons uiteraard van onze beste muzikale kant zien.

Accommodaties
Ik heb gehoord dat de accommodatiecommissie hevig aan het puzzelen is geweest. Ze hebben een prachtig overzicht gemaakt van alle beschikbare kamers en bedden. Wie erop komen te liggen, weet ik nog niet, maar slapen kunnen we! Als de tijd daar is, horen we wie onze "slapies" worden.

Koren
En ik heb nog twee namen van koren en een foto voor jullie.
Het koor van Andisiwe heet: Save us All Gospel Choir:



Op de eerste zondag in onze vakantie gaan we naar haar toe in Khayelitsha en zullen behalve een gospelmis ook een aantal projecten van haar en haar medewerkers bezoeken.

En jawel…. we hebben ook de naam van het koor uit Stellenbosch. Dat heet URC Stellenbosch en bestaat uit wel 55 zangers! Wat een fantastisch geluid zal dat geven!
Het is een kerkkoor. Of ze ook allemaal van de partij kunnen zijn, is nog niet helemaal duidelijk. Het koor heeft een soort zomerstop en komt pas op 6 februari weer bij elkaar.
Ik hoop dat de contactpersoon van dit koor alsnog een foto stuurt….

Watercrisis
En dan natuurlijk de watercrisis in Kaapstad… da's geen kattenpies.
Geen idee hoe het ervoor staat als wij daar zijn, maar op dit moment zijn de tekorten nijpend.

Drinkwater is in de winkels voorhanden, maar een douchebeurt mag nog maar max. 2 minuten duren.
We gaan hier alvast maar oefenen meiden, om zo min mogelijk water te gebruiken. Het idee dat we straks onder de douche staan met ons hoofd in de shampoo en dan geen water meer hebben om het uit te spoelen…. oepsss....
Laten we er rekening mee houden dat er voor die tijd geen regen van enige betekenis valt. Dus: natte washandjes mee, misschien droogshampoo (er zijn zeer goede producten, heb ik me laten vertellen), weggooi-ondergoed of inlegkruisjes, flesjes desinfecterende handzeep e.d.
Ideeën genoeg om ons niet in een walm te hoeven hullen….

Zelf kan ik eerder dan verwacht aan den lijve ondervinden, wat dit watertekort in de praktijk betekent. Ik zou een aantal dagen gaan logeren bij m'n nicht, maar die komt vanwege familie-omstandigheden naar Nederland.
Was even slikken; we hadden ons er beiden erg op verheugd. Maar familie gaat natuurlijk voor.
Nadat alle mogelijke opties door m'n hoofd geschoten zijn, heb ik toch besloten om op de geplande dag naar Zuid-Afrika af te reizen. Ik ga alvast bekijken hoe leuk en gezellig Altona Lodge is en natuurlijk zoek ik dan alvast de beste kamer uit voor mezelf, haha!
De ene deur gaat dicht en de andere weer open: ik kan nu op m'n gemak door Kaapstad banjeren en die dingen gaan doen waarvoor mogelijk later geen tijd meer is, met of zonder water.

Reacties

Reacties

Heleen

Leuk, dit blog.
2 minuten om te douchen is zat hoor. Ook als je je haar wilt wassen. Zeker als je kort haar hebt. Het valt me nog mee dat je kunt douchen!

Clary

Dank je! :)
Gelukkig hebben de meesten van ons kort haar. Het laatste bericht is dat de douchetijd is teruggebracht tot 90 seconden. Vanaf 1 februari is nog maar 50 liter p.p.p.d. toegestaan.
Ik ga het allemaal beleven, me erin onderdompelen.
Of eigenlijk juist niet.... ;-)

Bea

Leuk dat je me toegevoegd hebt bij je blog. Ik zal je volgen op je reis naar ZA en kijk uit naar de fotos en verhalen. . Ik wens je nu alvast veel plezier . Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!