clary-kuzola.reismee.nl

Weer een paar stappen verder

We leven al weer een aantal weken verder; dat gaat gewoon zomaar door, hoeven we niks voor te doen.
Van de reiscommissie zijn we allemaal druk in de weer geweest. Moest even de vorige blog terugkijken om te zien hoe de stand van zaken toen was.

De Goede-doelencommissie is me daar een partij goed bezig! Ze borrelen van de ideeën en een aantal zijn er al ten uitvoer gebracht. Zo hebben ze een Afrikaanse kunstenaar bereid gevonden om 10 ontwerpen voor kaarten te maken. Zijn ze mooi of zijn ze mooi!

De verkoop gaat voorspoedig. De netto opbrengst gaat allemaal in de goede-doelenpot en komt de lokale koren in ZA ten goede.
Via Glenda werden ons metalen vogels geschonken die door een kunstenaar uit ik meen Zimbabwe gemaakt zijn. Die hebben op één of twee na allemaal al een nieuwe eigenaar, geweldig!
Mary en Inge bieden deze groep een helpende hand met de Afrika-dag op zondag 26 november in het verschiet. Er wordt nog wel gevraagd naar goede ideeën om deze dag verder te vullen en natuurlijk mensen om het uit te voeren. Bijvoorbeeld een workshop djembé, schilderen of iets anders, liefst iets wat raakvlakken heeft met Afrika.
Alleen zo jammer dat ik er de 26ste niet bij kan zijn.

De bestellingen voor de cd's van The Legacy Gospel Choir lopen goed. Eind van de maand worden ze voor ons meegebracht uit Hermanus. (Dank je wel, Marianne!) Als ik goed geteld heb, zijn er nog 8 over. Dus als nog iemand een origineel cadeau zoekt voor de feestdagen of zelf nog interesse heeft….

Wat op dit moment onze aandacht heeft, is het vervoer. Onze contactpersoon in ZA heeft een leuke dagprijs gegeven voor busvervoer als we die nodig hebben. Zij deed ons ook het idee aan de hand om de locals te ondersteunen door gebruik te maken van de lokale taxiservice. Goed idee!
Verder heeft ze nog een aantal ideeën voor activiteiten aan de hand gedaan, waarover de ZA-reiscommissie zich gaat buigen. Misschien lichten we a.s. dinsdag al een tipje van de sluier op.

En dan hebben we nog de katoenen tasjes - met opdruk - die we het liefst voor wènig aan willen schaffen. Die opdruk jaagt meteen de prijzen op; dat wordt nog een gepuzzel.
Weet iemand misschien nog een goeie sponsor hiervoor? Voor de tasjes of voor de opdruk. Voor beide mag natuurlijk ook, geen bezwaar van onze kant. Ideeën zijn van harte welkom. Vraag eens rond in je kennissenkring, wie weet wat daar uit komt rollen….
Ton (van Tineke) is bezig met een logo voor op de tasjes. Een topper die man!

Dit was het weer voor nu. Ik ga nu een tukkie doen.
Mocht ik wat vergeten zijn, schuif het dan maar op de slaap (of het tekort daaraan)!

Marie-Louise

Wat kun jij leuk schrijven. Een lust voor het oog. De datum moet alleen de 26e nov. zijn! Hopenlijk kun je er dan wel bin zijn!

Elli Bodewes

Weer leuk on te lezen waar we mee bezig zijn Clary, en de tijd, zij gaat voort. Maar jij eerst nog naar Cuba. Dank voor je inzet.

Clary de Reus

Dank Marie-Louise, en goed dat je dat gezien hebt. Ik heb het meteen aangepast, anders staat iedereen op de verkeerde dag in de Grote Kerk.....

Will

Even een aanvulling. Wij mogen het werk van Ndula uit Tanzania gebruiken voor de kaarten waar wij natuurlijk heel blij mee zijn. De verkoop gaat heel voorspoedig!