clary-kuzola.reismee.nl

Aankomst van de groep

De groep is compleet! Nou ja, bijna dan.... we zullen het zonder Renée moeten stellen en zij zonder ons. Maar in gedachten zijn we wel bij elkaar, hoor!

Vanmorgen al om 6 uur op, zodat we op tijd de huurauto konden terugbrengen en gepikt en gesteven mèt Andisiwe en 3 anderen klaar stonden om de groep te verwelkomen: 'Salaleo!' Na het begroetingsritueel zochten we de bus op, een 22-seater met een aanhanger voor de koffers. Onvoorstelbaar dat in zo'n klein ding zoveel koffers opgeborgen konden worden. Wat heet: er konden er nog wel 8 of zo bij! Ongelooflijk!

Bij aankomst in het hotel waren ze al druk bezig om de scrambled eggs en bacon te maken en na het ontbijt kon ieder naar de kamer om uit te pakken en/of wat te rusten.
De eerste groep die ook Afrikaanse telefoonnummers wilde, ging alvast met Andisiwe naar de Waterfront; de tweede groep ging met mijn persoontje een goede anderhalf uur later. Voor die tijd nog met Anneke en Gerda inkopen gedaan om de tasjes van Save us all GC te vullen. Wendy van Altona was zo lief om ons te rijden, de schat!

Iedereen heeft nu een keer de route naar de waterfront en terug gelopen, dus die weg kennen ze nu. :-)
De groepen hebben elkaar door communicatiemisverstanden niet meer terug kunnen vinden, maar uiteindelijk hebben we allemaal heerlijk gegeten.

Om 20 uur hadden we nog even een korte repetitie: Hamba Nathi, Baba yeh en de National Anthem, gevolgd door nog een bespreking met de ZA-reiscommissie.
En nu? Nu met een lekker glaasje wijn deze blog aan het schrijven. Het lijkt net of ik aan de drank ben... Dat is niet zo, hoor, maar de wijn is wel vurrukkulluk hier. ;-)
Nou luitjes, de hele goegemeente is stil en ik ga ook een tukkie doen, want morgen moeten we fris en fruitig aantreden voor ons bezoek aan Khayelitsha, de gospelmis en het koor van Andisiwe.

Tot morgen!

Betty

Fijne tijd samen

Rob van Hesselingen

Vindt het heel leuk jullie vakantie verhaal te volgen in het koude Nederland, veel plezier en een fijne zangvakantie groetjes Rob van Hesselingen.

Annemarie

Wat leuk meiden!! geniet ervan.

Gerda Sonnevelt

Fijn dat jullie nu allemaal samen zijn.
Ik geniet van de verhalen.
Verder heel veel zangpliezier en geniet van Zuid Afrika
?????

Marianne Kramer

Heerlijke verhalen, Clary!

Elly H

Mooi! Alle reizigsters herenigd! En nu genieten maar. Ik doe op afstand met jullie mee.
Mochten jullie geïnteresseerd zijn ha ha..... de Elfstedenkoorts is hier begonnen.

Lucy

Wat heeft de eerste groep al veel beleefd! Voor allemaal heel plezier toegewenst.

Jantine Abbring

De Kayelitsch en de gospelmis! Wouw! Het brengt weer veel herinneringen naar boven. Lekker warm daar nu natuurlijk! Mid zomer! Geniet nog even. Hier vriest het maar is ook mooi helder weer!