clary-kuzola.reismee.nl

Paternoster

Voor we vandaag vertrokken, moest er eerst een tandarts voor Gerdie gevonden worden. Ze was nl. niet alleen ziek; 2 dagen geleden brak ook nog haar kies af. Over pech in je vakantie gesproken.... morgen heeft ze een date bij de tandarts. We hoeven niet haar handje vast te houden, zegt ze.

Het gaat vandaag wat beter, gelukkig. Gisteren heeft ze het Vogeleiland aan zich voorbij moeten laten gaan, maar naar aanleiding van onze verhalen wilde ze er ook heen. Drie van ons wilden wel op herhaling en ik bleef bij de ingang heerlijk in het zonnetje zitten met wat leeswerk en een pot thee.

Toen ik even opkeek, zag ik dat het hele vogeleiland in een zeedamp gehuld was. Sneu voor de meiden, dacht ik, maar ik hoorde later dat dit toch wel heel mooie sfeerfoto's opleverde.

Na nog wat snuisterijtjes gekocht te hebben, vertrokken we richting Langebaan. Een leuke kustplaats met vele witgepleisterde huisjes. We vonden een parkeerplek langs het strand en het idee om te gaan picknicken werd spontaan afgeblazen door de temperatuur van het zand. En door die leuke strandtent op 50 m afstand.

Drie van ons wilden zich laten verrassen door een vega-maaltijd met butternut en spinach. Dat is gelukt, die verrassing. Na lang wachten kregen we een schaaltje met 2 vakjes: 1 vak met pompoenmoes en de ander met spinazie. Dat was 't. Geen gerecht waar dit als ingrediënt in zat, of met patat of rijst of zo, alleen dit.... We schoten toch in de lach.....!

Na een korte wandeling door het dorp en nog een ritje in de omgeving, gingen we op zoek naar een 'apteek' voor Gerdie. Zij past zich overigens prima aan de omgeving aan; ze heeft nu een zulu-lip...

Toen op zoek naar onze lodge. Elke keer denken we dat de volgende keer alleen maar minder kan uitpakken, maar we hebben ook nu weer een geweldige locatie. Onze bungalow staat vlak langs het strand: links de haven en rechts met zicht op de baai van Langebaan. Als er ook nog een flinke branding geweest zou zijn, had me dat helemáál het einde geleken....

Vanavond bleek dat 2 van ons een eigen versie van De Mol speelden. Nog zo'n verrassing! En we mogen allemaal meedoen. Ben nu al heel erg benieuwd naar de eliminatieronde.

Reacties

Reacties

Marie-Louise

Gerdien, veel sterkte bij de tandarts. Hoop dat het meevalt en beterschap verder!
Klinkt verder allemaal heerlijk. Zag dat het bij jullie vandaag 25°C wordt. Hier komt een Siberisch koufront deze kant op. Gelukkig komen wij dan jullie kant op! Ik geniet van jullie verhalen. Heerlijk om zo in de stemming te komen!!

Henny

Hi Klaartje - het blijft leuk om je verhalen te lezen. Wat triest voor Gerdien dat ze zoveel pech heeft.
Lekker blijven genieten en lekker blijven schrijven en ik verheug me op de volgende verhalen.
kuzzz

Cisca

Wat heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten ik geniet mee met jullie!
Clary geef Gerdie even een knuffel van mij!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!