clary-kuzola.reismee.nl

Lambert's Bay

Gisteren kregen we van een van de Kuzolala's bericht dat ze moest afhaken voor de reis. Ontzettend jammer voor haar en voor ons. Maar soms zijn er belangrijker dingen die voorgaan. We snappen helemaal de keuze je die gemaakt hebt, maar meis, we gaan je deze reis gewoon hartstikke missen! Hou je haaks, hè!

Vanmorgen bleek dat een van onze snotteraars toch wel een stuk zieker geworden was gedurende de nacht. Gerdie heeft het hevig te pakken. Na het ontbijt hebben we haar met z'n vieren een special treatment gegeven en daarna gaan we haar pamperen tot ze het helemaaal zat is.

Bij de supermarkt hebben we wat spullen ingeslagen om ergens onderweg met een lichte maaltijd te picknicken. Die lunches hier bevatten nl. van die calorieën die direct de weg naar je middel weten te vinden om daar voorlopig niet meer weg te gaan.

De weg naar Lambert's Bay ging sneller dan we gepland hadden. Uiteindelijk hielden we de picknick in de tuin van ons nieuwe onderkomen. Een tuin - niet zo heel groot - met zoveel vogels in de bomen en struiken, dat de vogelliefhebbers onder ons meteen al begonnen te watertanden. Verrekijker en vogelboeken werden erbij gehaald om te achterhalen welke vogelsoorten zich zo luidruchtig lieten horen, terwijl ondergetekende heerlijk lag te soezelen.

Aanleiding om hierheen te gaan, was het vogeleiland. We gingen hier met z'n vieren heen, omdat Gerdie nog wat slaap ging inhalen. Onderweg daarnaartoe liepen we een stukje over het strand. Inge en ik gingen hebben pootje gebaaid (of gepootjebaaid, doorhalen wat niet van toepassing is). Langs de waterlijn lagen hele stukken van het onderwaterbos met een doorsnee van 2 tot wel 6 cm. Aan de voet zat er vaak nog een heel nest jong mosselen. Dat moet een flinke storm geweest zijn die dat allemaal los kon wrikken....

Het vogeleiland zelf is niet zo groot, maar ik heb nog nooit zoveel meeuwen, sternen, aalscholvers en jan-van-genten bij elkaar gezien. En daarachter, meer richting zee, de zeerobben.

Voordat we gingen eten, hebben we eerst Gerdie opgehaald en hebben we aan de waterkant heerlijk gegeten. Zelf had ik de catch of the day, 'kodnot' noemden ze het, zo vers dat-ie zo van de graat viel, verrukkelijk!

Na terugkomst in onze b&b, kwamen de anderen spontaan even buurten - en gezamenlijk een overnachtingsplek zoeken voor de volgende dag, terwijl ik me op de blog stortte. En wijn drinken uit een kroes heeft ook wel wat, vind ik....

Henny

Fijn Klaartje dat je het zo naar je zin hebt. En dapper dat je de bus gereden hebt - petje af!
Liefs vanuit een koud Dordt XXX

Rein en Mia

Leuk om jullie zo te volgen. Groetjes aan allemaal van ons.

Majory

Heerlijk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Warme groetjes uit een koud nederland. X

renee

Heel fijn om jullie op deze manier toch te kunnen volgen
ben ik toch op de hoogte van de gebeurtenissen daar
groetjes aan de rest liefs Renee

Marva

Lieve Clary, bedankt voor je uitgebreide update. Wat een prachtige reis zeg en wat maken jullie toch veel mee iedere dag. Ik vraag me af of je terugkomt in onze koude kikkerland? Wel een goef plan om daar te gaan overwinteren iedere jaar. Dat lijk je wel wat hè?
Beterschap voor Versie en dat ze gauw de oude mag worden. Tot de volgende blog. ????????