clary-kuzola.reismee.nl

De Big 5

Vanmorgen gepakt en gezakt Altona Lodge achter me gelaten, in de wetenschap dat ik er over ruim een week weer terug ben. Ik vond het een prima onderkomen. En gisteren zag ik ook dat ze in de vitrinekast verschillende cd's met Afrikaanse muziek hadden. Peter bood aan om een cd-speler op m'n kamer te zetten, maar we zijn het allebei vergeten. Nou ja, straks weer nieuwe ronde, nieuwe kansen. Er lagen ook nog wat kettingen, armbanden en andere snuisterijtjes, dan weten jullie dat alvast!

Ging op tijd naar het vliegveld om alvast de huurauto te regelen, maar het systeem lag plat en ze wilden nu het paspoort van Karin in het echie zien. En die was net geland.... Van de nood een deugd gemaakt, alvast wat water ingeslagen en ontvangstcomité gespeeld. De Big 5 was compleet!

Daarna gingen we de bus ophalen, een avontuur op zich. Niet zozeer het ophalen, als wel om de automaat te leren kennen en vooral... het links rijden. Ik liet graag de beurt aan Karin, die is een bus gewend.

Na een paar km had ze de boel onder controle en ging het verder prima. De gps wilde in het begin niet doen war wij wilden, maar de aanhouder wint. En wij hebben gewonnen! De eerste dirt road (onverharde weg) hebben we gehad. Ging best goed, was redelijk vlak en vrij breed.

Voor de lunch hadden we Darling uitgekozen, een klein plaatsje, waar een restaurantje 'Evita Se Perron' zat. Een ontzettend leuke plek! Het is een heel oud treinstationnetje waar o.a. Evita Bezuidenhout het heeft gemaakt tot wat het nu is. Het dient als restaurant, cabaret en voor feesten en partijen. En al die oude posters en schilderijen, zelfs tot aan de wc aan toe! Geweldig! Jammer dat de tijd het niet toeliet om wat langer rond te kijken. 4 van de 5 waren behoorlijk gaar van de nachtvlucht en wilden niet te laat op de eindbestemming van die dag komen. Daarbij zijn Inge en Gerdie niet helemaal tof uit het vliegtuig gestapt, dus vroeg naar bed voor de ladies...

Citrusdal is verrassend groen in vergelijking met de uitgestrekte droge savannes, waar we doorheen reden. Het land schreeuwt om water! Niet alleen Citrusdal, maar ook onze B&B heeft een grote, groene tuin. OK, het gras vertoonde ook flinke bruine plekken, maar de planten en bomen zagen er goed uit. Blijkbaar geeft de rivier ondergronds voldoende water aan de begroeiïng. En oh wonder.... er zat water in het zwembad! Mevrouw verontschuldigde zich door te vermelden dat het met 'grijs' water vermengd is, maar dat kon de pret niet drukken! Heerlijk zo'n duik in een zwembad, als je alleen een lege bak verwacht!

Mevrouw heeft heerlijk voor ons gekookt, een Afrikaanse kippastei, iets met couscous en nog een zoete punt van het een of ander. Bij de koffie had ze iets van .... zusters, een mierzoet iets, smaakte een beetje naar oliebollen. We hebben het bij één gelaten...

De reizigsters hebben zich allemaal teruggetrokken, en ik zit onder de Afrikaanse sterrenhemel dit verslag te schrijven met het geluid van tientallen krekels op de achtergrond. Dit is Genieten met een hoofdletter...

PS: de foto's laten zich moeilijk laden. Morgen weer een nieuwe poging.

Nu lekker naar bed, want die loopneus wil ik ook zo snel mogelijk weghebben. 'Slaap is de beste medicijn', zei men vroeger al, en volgens mij klopt dat als een zwerende vinger....

Reacties

Reacties

toiny

High Five to the Big Five ;) Veel voorplesier!

Mariska

Alsof ik er zelf bij ben, genieten! Veel plezier: ik kijk uit naar al je verhalen. Liefs, Mariska

Paul

Wat jullie als toetje kregen heet koeksisters, een typisch z-a se lekkernij. Altijd heel zoet.

Elli Bodewes

Inmiddels lezen er ook mensen dit blog die mij altijd volgden op mijn reizen door Thailand!. Leuk te weten dat ze er nu ook bij zullen zijn, zelfs een Duitse vriendin volgt dit avontuur, en nog heel veel anderen ook. Moge iedereen er veel plezier aan beleven. Volgende week vrijdag volgt de rest van de koorgroep, we kunnen het haast niet afwachten. Ontzettend leuk dat Clary, Karin, Gerdie, Mary en Inge door hun eerdere vertrek ons een fantastisch voorproefje leveren. Go for it girls, Kuzola meets Africa; en Africa meets Kuzola!!!!

Tineke van Aalst

Lieve meisjes. Ik hoop dat jullie na een goede nachtrust allemaal weer helemaal tiptop zijn. Ja, zoals
Elli schrijft, Go for it girls. Clary je bent een boeiende schrijfster, zo leuk om te lezen en Karin je bent een kanjer. Je doet het toch maar even, zo'n volgeladen bus besturen en dan ook nog links rijden.

Gonny

Dank je wel Clary voor de uitgebreide en gezellige verslagen. Ik had niet door?dat ik kon reageren op deze manier dus eindelijk een reactie van mij?. Ga zo door zou ik zeggen. Gister Chinees Nieuwjaar gevierd met Chinees eten, muziek en ja wel: ik heb ook gezongen, was erg gezellig allemaal. Hasta pronto!

Elly H

Hoi Clary, ik vind je maar wat dapper hoor hoe jij al zo lekker je gangetje gaat en alles al een beetje voor-verkent. Fijn dat je nu gezelschap hebt gekregen van Karin, Gerdie, Inge en Mary. En die Karin is ook een kanjer hoor dat ze gelijk zo uit het vliegtuig in de bus stapt. Petje af! Ik hoop dat het snotteren en het niet-helemaal-fit-voelen gauw verdwenen is en dat jullie kunnen gaan genieten van alles wat komen gaat. Doe de andere kuzolala's de groeten en ik kijk uit naar jullie belevenissen. Tatta!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!