clary-kuzola.reismee.nl

Een verrassing

Aaagghh, gisteren te veel gelopen. De vergroeiïng aan m'n voet speelt op. Normaal gesproken is dat prima te hendelen, maar de vele km gisteren waren wat te veel van het goede. Vanmorgen dus lekker getutterd en de nodige telefoontjes en berichten afgewerkt.

's Morgens word ik meestal gewekt door een vrolijke fluiter, met recht! Je kunt vaak het verschil niet horen tussen het fluiten van mensen en dat van deze gevederde vriend. Grappig! Misschien is het wel een papegaai, die ons imiteert. Of misschien hebben de mensen het fluiten wel van deze vogel overgenomen. Wie het weet, mag het zeggen....

Snotver.... heel toepasselijk: te vroeg gestopt met m'n druppeltjes en nu neusverkouden.

Waar ik vooral gisteren moeite mee had, zijn de bedelaars die zich echt aan je opdringen. Als het ze om eten te doen is, heb ik meestal wel wat eetbaars in m'n tas. Gisteren was er een man met een kindje op z'n arm, zo'n klein kontkrummeltje. Wilde geld om melk te kopen voor de baby. Ik geef in principe geen geld, maar melk wil ik wel kopen voor zijn kind. Hij sjeest meteen naar een winkel en pakt het allergrootste blik babyvoeding, 4 of 5 literverpakking of zo. Nah, dat was echt niet de bedoeling; daarom juist het kleinste blik. Ik laat in het midden of ik er goed aan heb gedaan of niet. Het kan best zijn dat zodra ik m'n hielen gelicht heb, hij teruggaat naar de winkel om het weer voor geld in te wisselen. Dat is dan maar zo. Maar de duidelijk verslaafde mensen in het centrum die zich aan je blijven opdringen en met je mee blijven lopen.... zo moeilijk....

Vanmorgen had ik geen idee hoe verrassend deze dag zou verlopen. Begin van de middag weer naar de Waterfront. Simphiwe was er ook nu niet; het regelen nam meer tijd in beslag, zei hij via de telefoon. Vanavond gaan we chatten via messenger.

Even blijven kijken bij de mannen. Ik was benieuwd wie de leadzang ging doen, want ook Arthur was er niet. Dat werd Zola. Wow, een heel andere sound meteen, veel krachtiger. Later nam 1 van de Thokozani Brothers het over. Na afloop kon ik horen waarom: een te grote aanslag op zijn stem, hij was helemaal hees.

Terwijl ik daar nog stond, kwam er een Afrikaanse dame naar me toe die vroeg of ik van Kuzola was. Ja dus. Bleek het Andisiwe te zijn die ook met haar koor op de Waterfront optrad! Ik zei dat er nu iemand in Nederland stikjaloers zou zijn in de wetenschap dat ik met haar stond te praten, is het niet, Elli? Heb e.e.a. besproken met haar, waar ik vanmorgen met Elli over mailde. Hoef je dus niet meer te doen, meid.

.

Het wordt allemaal een partij leuk! Ik mocht niet alles verklappen van haar, dus ik hou me beperkt in de informatie. Wat ik wel mocht zeggen, is dat we tijdens de kerkdienst uitgenodigd worden om daar iets te zingen. Dan weten de Kuzolala's dat alvast. Ik weet niet of Toiny ook deze blog leest. Zo niet, kan iemand haar dat dan even in het oor fluisteren?

Ik heb genoten van de optredens, zowel van de guys als van Save us all GC. Straks ga ik proberen om er een filmpje op te zetten, maar hang me er niet aan op als het niet lukt...

Reacties

Reacties

Trudi

Wat ontzettend leuk Clary om zo al lezend als het ware een beetje met je mee te reizen. Nog heel veel plezier daar.

Heleen

Heeft het er eindelijk geregend? Ik zie alleen maar zonnige foto’s.

Clary de Reus

Ja hoor Heleen, gelukkig wel. Afgelopen dinsdagmiddag en -avond een plensbui gehad. Maar natuurlijk biedt één zo'n bui weinig soelaas. Ik denk dat ik gewoon mazzel had met de foto's, soms is het half bewolkt. :-)

Toiny

Wat een leuke verrassing Clary! Heerlijk om via je zo smeuïg geschreven blogs alvast met je mee te reizen en een idee te krijgen hoe het daar nu is. Ik hoop voor Zuid-Afrika dat er nog meer buien komen.

Cisca

Wat geweldig Clary om zo met jou mee te mogen reizen! Ik geniet ervan!
Veel plezier met elkaar!

Marva

Clary wat een gezellige blog. Ik geniet zo van al de mooie verhalen. Di neemt niemand meer van je af. Geweldig. Wat fijn dat Zola dat overnam als leadzangeres, je wist niet wat je hoorde hè? Wat een power en wat een volume. Ook leuk dat jullie tijdens de kerkdienst mochten zingen. Fantastisch. Dit is een reis om nooit te vergeten. Veel plezier en blijf genieten. Groetjes ??✋???? van Marva.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!