clary-kuzola.reismee.nl

Greenmarket square

Vanmorgen ging ik op pad om de cd-winkel te zoeken, waarvan de eigenaar me 3,5 jaar geleden zo goed aan verschillende Afrikaanse muziek heeft geholpen. Ik wist dat het op weg naar de Greenmarket Square moest zijn, maar kon het niet op eigen kracht vinden. Navraag bij een aantal parkeerwachters leverde me wel flinke wandelingen op, maar geen winkel.

Om even bij te komen - en omdat het lunchtijd was - ging ik naar de Pan African Market. Het gezellige zitje van een paar jaar geleden is echt verdwenen en het ziet er allemaal wat kaal uit. Heb daar iets Ethiopisch gegeten: een soort brij van witte bonen, rode paprika of pepers en nog wat ondefinieerbaars en kruiden. Te eten door te dopen met wat brood. Erg lekker, moet ik zeggen. Van de ober hoorde ik dat de bewuste cd-winkel was gestopt; kon niet op tegen de concurrentie van alle downloads. Errug jammer!

Na de lunch door het gebouw gewandeld, met al zijn winkeltjes in elk kamertje en op gangen en hallen. Ik vond daar in een winkeltje kopjes van hetzelfde aardewerk dat ik ooit in Napier had gekocht. Mijn beker was gesneuveld een paar maanden geleden, en nu vond ik zomaar een vervanging! En raad eens... er was ook een winkeltje waar allemaal Afrikaanse cd's te koop werden aangeboden. Het schoot nog door me heen dat hij mogelijk de cd's opgekocht had bij de bewuste winkel. Zou zomaar kunnen...

En wat ik ook ontdekte: een kleermaker met een giga aantal Afrikaanse stoffen. Wie weet kunnen we daar wat mee m.b.t. nieuwe sjaals. Hier alvast een voorproefje:

Daarna m'n weg vervolgd naar Greenmarket Square. Heb daar een tas gescoord, zelfde model wat ik had, maar die beter bij m'n nieuwe jas kleurt. Ik wil er natuurlijk wel goed bij blijven lopen, dat snappen jullie.

De volgende stap was naar de Waterfront. Bijna alle guys waren er, behalve Lennox en Simphiwe. De laatste was wel van plan om te komen, maar er kwam iets zakelijks tussendoor. En ook in Zuid-Afrika geldt: de zaken gaan voor het meisje! Nog wel met Melumzi en vooral Xolisile gepraat tot hun volgende optreden. Dus... morgen weer die kant op om teen en tander met Simphiwe door te praten.

Op de terugweg ben ik de Food Market binnen gelopen. Had ik tot dusver nog niet gedaan en was toch wel nieuwsgierig. Nou meiden, als jullie lekker willen eten, kun je hier terecht. Bijna alles onder de 100 rand en genoeg variatie. Ik ging voor de nacho's. Daar is weinig Afrikaans aan, maar is wel erg lekker.

Op de terugweg zag ik dat de Tafelberg zich voor de nacht opmaakte en alvast het tafelkleed had aangetrokken.

Terwijl in dit verhaal aan het typen ben, volg ik met een half oor de tv, waar Zuma zijn aftreden aankondigt. Ben benieuwd of ik hier morgen verder nog wat van merk.

Het valt me op dat het aan het eind van de middag en vanavond alweer zo waait. Weet niet of dit bij Kaapstad hoort of dat er een depressie rondwaart. Ik vind het wel lekker, die afkoeling....

Reacties

Reacties

Majory

Wat een leuke dingen maak je mee. Heerlijk geschreven . Veel plezier nog.

Marva

Hi Clary, wat een leuke verhalen allemaal. Prachtig. Wat fijn dat je alsnog een cd winkel tegengekomen bent. Die heeft inderdaad alles overgenomen. Misschien trok de andere winkel dat niet meer. En wat een mooie stoffenwinkel. Daar ben ik dol op. Ja heel slim van de eigenaar, je kan meteen wat laten maken door de kleermaker/kleermaakster. Ik ben zo blij dat je echt aan het genieten bent.
Veel plezier en doe voorzichtig. ?????? Groetjes ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!