clary-kuzola.reismee.nl

Hop-on-hop-off-route

Het rommelt en het dondert dat het een lieve lust is. De bui zit hier vlak boven, met van die knetterende donderslagen. Ik zit velig binnen en geniet van dit natuurgeweld. Nu de regen nog...

Vanmorgen een strakblauwe hemel en bloedjeheet. Een rit met de city sightseeing bus leek me een goed idee. Kon ik nog een beetje wind vangen op het bovendek en misschien nog een kleurtje opdoen. Dat idee leek beter dan het was: de bus stond vaak stil in de stad, dus zodra het kon zocht ik m'n heil onder het afdak. Ik had gekozen voor de blauwe route, langs Kirstenbosch en de stranden en de mogelijkheid om over te stappen op de wijnroute.

In de stad zelf vooral veel mooie gebouwen, oud, modern, en alles wat er tussenin zit. Ook de omgeving is de moeite waard, heel afwisselend.

Het lijkt erop dat het zitje bij de Pan American Market waar het kwetternest in 2013 zulke gezellige uurtjes heeft doorgebracht, nu verdwenen is. Op de foto van het hoge gebouw zie je als je goed kijkt, 2 onverschrokken glazenwassers aan het werk, helemaal bovenin.

Omdat ik mijn badpak niet bij me had, viel de keus op de wijnroute. Ik stapte uit bij de eerste: Groot Constantia, het oudste wijnhuis van Zuid-Afrika. Mooi gebouw met meubels en serviesgoed van lang geleden.

Ze hoefden niet echt moeite te doen om me over te halen voor een wijnproeverij. Na de rondleiding mochten we aan de bak. Constantia is van de rode wijnen en we mochten er 5 proeven. Hoewel ik een shiraz altijd heel erg lekker vind, werd hij deze keer overvleugeld door de Gouverneurs Reserve. En natuurlijk was dat meteen de duurste. Heb mezelf een fles cadeau gedaan en zit nu aan een glas van dat goddelijke vocht te nippen. Wat kan een mens het zwaar hebben....

Overigens, de meneer die inschonk vertelde dat Stellenbosch de absolute top is op wijngebied. Dat had ik al eerder gehoord uit zeer betrouwbare bron. Dus meiden....

Tijdens de proeverij was het weer veranderd en op de terugweg kregen we zowaar een regenbuitje. Eerst een paar voorzichtige druppels, maar al gauw meer. Heerlijk! Helaas maar kort, want tegen de tijd dat ik uit mocht stappen, was de bui over.

Btw: het eerste koude douchewater wordt over het algemeen opgevangen in een emmer, zodat dat voor een ander doel gebruikt kan worden. Alleen... bij mij in de douche stond er geen. Toch maar eens navragen morgen...

Oh, en de bui bij het onweer was ook losgebarsten. Niet zo gek lang, maar genoeg om het gras, de planten en de bomen even te laten juichen!

Reacties

Reacties

Jantine Abbring

Ik geniet van je verhaal! Reis even met je mee! Mooie stad Kaapstad en de omgeving ook! Ik hoop dat het snel even goed hard regent en de natuur en de mens even opgefrist kunnen worden!

Henny

Wat fijn dat je zo geniet daar en dat je al een aantal van de mannen bent tegengekomen. Jammer dat ons theehuis weg is - maar zo'n wijnproeverij verzacht vast de pijn een beetje

Jill

Hello Clary
Ik reis met je mee.
In mijn hoofd&hart ben ik er gewoon.
Geniet volop.
Gr. Jill

Annemarie

Hoi Clary,
Leuk verslag weer. Hoop dat er snel weer wat regen valt. Geniet lekker.
grts

Rein en Mia

Hey Clary,
Fijn dat je goed bent aangekomen.
Leuke verslagen schrijf je . Ga zo door.
Hopelijk komt er nog wat regen daar.
Maar zo als ze daar zeggen, je moe nie worry nie.
Groetjes van ons.

Tineke van Aalst

Hoi Clary,
Je bent lekker aan het genieten meid. Fijn om te lezen dat het toch even flink geregend heeft en de plantjes even konden juichen...:) :)

Marva

Wat een geweldige reis Clary, ik ga zeker ook een keer die kant uit.
Hoor alleen maar positieve en ínteressante verhalen. Ik wil dat zelf ook een keer meemaken. Heerlijk zo'n regenbui af en toe. Goed voor de boeren en hun akkers.
Jammer dat het theehuisje er niet meer is, maar zo'n wijnproeverij is nog beter hè?
Geniet van alle moois. En bedankt dat je je enerverende verhalen met ons wilt delen ondanks dat je een hele vermoeiende dag achter de rug hebt. En de hitte ook nog erbij. Ik geniet ook in stilte van al je mooie blogs. ????‍?‍? Bedankt daarvoor

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!