clary-kuzola.reismee.nl

Bijna op weg...

Nog even op de valreep wat berichtjes, tips en zo.

We hebben een foto binnen van het URC Stellenbosch, een 55-koppig koor.
Ik ben nu al onder de indruk van het geluid wat zij zullen voortbrengen.

We hebben er niet speciaal naar gezocht, maar de gevonden koren hebben bijna allemaal een religieuze achtergrond. Het URC Stellenbosch is een kerkkoor, en Save us all, Simunye en The legacy zijn alle gospelkoren. Wat zullen we devoot weer terugkeren naar Nederland!
Maar zonder gekheid: een mooi spiritueel lied is natuurlijk aan geen enkel geloof gebonden en ik denk zomaar dat ieder van ons zich daar in kan vinden.

Het waterpeil is nog niet echt gestegen na die paar druppels regen van afgelopen week. Voor nadere info: https://www.defeatdayzero.co.za/

En het weer? kijk zelf maar even:https://www.weeronline.nl/Afrika/Zuid-Afrika/Kaapstad/2300169
A.s. dinsdag een druppel regen, maar die verdampt volgens mij onderweg naar beneden al, gezien de temperatuur, en verder prachtig weer.
Als het kon, zou ik gerust het hele wolkendek boven Nederland voor een weekje die kant op meenemen, aan een touwtje achter het vliegtuig. Wij hier zon en zij eindelijk de verlossende regen. Lijkt me een prima ruil....

Heb ook nog wat tips verzameld:

  1. Begin een paar dagen voor vertrek met het slikken van Echinea Force of Nisyleen, om te voorkomen dat je nog net even een virusje of bacterie oploopt voor vertrek, of in het vliegtuig met mogelijk niet-fitte mensen in je omgeving.
  2. Noteer belangrijke e-mailadressen en inloggegevens.
  3. Neem een sjaal of omslagdoek mee in je handbagage. In het vliegtuig kan het fris zijn of de airco kan net in je nek blazen.
    Bovendien is het handig in Zuid-Afrika, als het 's avonds wat frisser wordt.
  4. Medicijnen in de handbagage, voor het geval je koffer niet meegekomen of verlaat is.
  5. Iemand opperde om plastic bestek bij je te houden uit het vliegtuig; kan altijd handig zijn.
  6. Voor de optimisten onder ons: neem een plastic poncho mee!
  7. Een Zuid-Afrikaanse sim-kaart kun je online bestellen, wel iets duurder. Echter, het kantoor gaat pas om 9:00 open op de luchthaven. Is misschien wel iets voor de 4 vroegkomers. https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/zuid-afrika/bellen-mobiel-vast-zuid-afrika-si153.html
  8. Goed nieuws voor de creatievelingen onder ons: breipennen en haaknaalden mogen het vliegtuig in volgens de site van British Ariways. Jeeeejjjj!

Waar ikzelf wel verschrikkelijk van baal, is dat ik zoveel van de Olympische Spelen ga missen. Er zullen in Zuid-Afrika gerust wel beelden zijn van de wedstrijden, maar tijdschrijven zit er deze keer niet in.

Nou Kuzolala's, ik ga lekker de boel verkennen voor jullie en genieten van de dingen die op mijn pad komen. Tot gauw!

BTW: mijn app werkt niet meer als ik hier de deur uitstap i.v.m. prepaid. Sms-en kan natuurlijk wel. Zodra ik een Zuid-Afrikaans nummer heb, geef ik dat door aan de reiscommissie.

Nou doeiiiii!!

Reacties

Reacties

Heleen

Duk-tape is ook handig voor als er iets uit elkaar valt of er een gat in je muskietennet zit.
Goede reis!

Herman

Goeie reis Clary, geniet ervan. en niet vergeten,..... veul plezier.

Cisca

Clary ik wens jou een mooie tijd daar!

Annemarie

Veel plezier Clary.

Rein en Mia

Wij wensen je een goeie reis en heel veel plezier daar met veel leuke contacten. Geniet ervan!!!!!!!

Gerda

Clary, wat heb je alles weer prachtig verwoord. Ik geniet ontzettend van je mooie berichtjes.
Tot ziens! Groetjes van Gerda

Hetty

Ik je volgen Clary! Nogmaals een mooie reis toegewenst!?

Marieke

Geniet er maar weer van, doen wij ook van je verhalen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!